Pityu napló

Címkék

abony (1) Afrika (1) airsoft (1) ajándék (2) alagút (1) alapanyag (1) állatorvos (3) alma (3) amarílisz (2) Anita (1) aportír (1) árvíz (1) ásás (2) átrium (1) auchan (1) autó (4) a cinege cipője (1) bab (2) babapiskóta (1) babfőzelék (1) bál (1) Balaton (4) ballagás (1) Bang (1) barátok (1) Barba negra (1) bazilika (1) bemutató (1) Bérmálás (1) bérmálkozás (1) bérmaszülő (1) bicikli (9) böjt (1) borsó (1) borsó leves (1) brownie (1) budapest (2) buék (1) buli (1) burger (1) busó (1) Busójárás (1) busz (2) chat (1) chip (1) citrom (1) copf (1) család (2) csárda (1) csilisbab (1) csirke (3) cukkini (1) Dagály (1) darál hús (1) darázs (1) datolya (1) dicséret (1) disznó (2) disznóvágás (1) disznó vágás (1) doboz (1) dugó (1) Duna (2) edzés (7) eger (1) Egy putnoki Afrikában (1) Eiffel torony (1) élet (15) első (6) engedély (1) érdekesség (5) eritrit (1) erkel (1) esküvő (6) esküvői vers (1) étel (1) étterem (1) expo (1) eye (1) faragott versike (1) farsang (2) fehérje (1) film (1) firenze (1) fog (2) főiskola (1) főtt rizs (1) fröccs (1) fürdés (1) futás (3) futóverseny (3) Gál László (1) gépház (1) Gömör expo (1) gondolat (1) grill (1) grillezés (1) gyalogos (1) gyerek (1) gyónás (1) gyöngyhagyma (4) gyümölcs (2) gyümölcstorta (2) habtejszín (1) hagyma (2) haj (1) hajvágás (1) hám (1) hamburger (1) házilag (1) hentes (1) híradó (1) (3) hobbi (1) hoki (2) hősök tere (1) hurka (1) hús (1) húsleves (1) hústorta (1) idézet (3) jakuzzi (1) játszótér (1) joghurt (1) jókai bablaves (1) kacsa (1) kacsasütő (1) kakas (1) kaláka (1) kalandpark (1) kalória (1) karácsony (1) Kassa (1) katasztrófa turista (1) kéktúra (3) kelt tészta (1) kenyérsütő (1) képek (1) kerékpár (7) kert (9) készétel (1) kifli (1) kirándulás (8) kiskutya (2) kismenyasszony (1) klíma (1) klíma szerelés (1) kőbánya (1) kolbász (4) kombinált (1) koncert (2) könyv (3) könyvajánló (1) közlekedés (2) közös képviselő (1) Krakkó (1) krumpli (3) kukorica (1) kutya (15) labda (2) legénybúcsú (3) lemondás (1) leves (1) Líbia (1) líceum (1) lindab (1) linkek (6) (1) Lóci óriás lesz (1) lóverseny (1) macska (1) madách (1) mák (3) makett (1) mákosguba (1) mandarin (1) manga (1) más nézőpont (1) Mátrix (1) medence (2) meggy (1) menyasszony (1) mikulás (1) mimennyi (1) Mimi (1) mindquest (1) mi mennyi (1) Mohács (1) mónika (1) móra (1) motor (1) movember (1) mozgás éjszakája (1) mozi (1) msn (1) munka (1) napi menü (1) nászajándék (1) négyoldalú reszelő (1) Nelli (16) nelli (1) német juhász (1) nokedli szaggató (1) normafa (1) nyakörv (1) nyaralás (2) nyeremény (1) nyílzápor (1) nyitott akadémia (1) nyugati (1) öcsi (1) ökörsütés (2) okosság (4) okt (1) olaszország (1) oltár (1) oltás (4) önkormányzat (1) opera (2) operettszínház (2) óriás (1) óriáskerék (1) öröm (1) orvieto (1) ősz (1) paleo (1) pálinka (2) panel (5) paprika (8) paprikás krumpli (1) Park (2) párolt rizs (1) parvo (1) pelenka (1) pelikán (1) peti (1) piac (1) pizza (3) pizzatészta (2) póráz (1) Poroszló (1) pünkösd (1) Putnok (5) putnok (1) Putnoki bál (1) QPA (1) rakott krumpli (1) rámen (1) rántás (1) rántott hús (1) recept (4) répa (1) retek (4) rétes (1) rizs (4) rizses csirke (1) rockoperett (1) rom (1) róma (1) római part (1) saláta (1) salgóbánya (1) salgótarján (1) saslik (1) schimán (1) séta (3) siker (1) Soltvadkert (2) Somoskő (1) sör (1) sorozat (1) spagetti (1) sport (2) superbowl (1) szabályzat (1) szakáll (1) szalonna (4) szalonnasütés (1) szalonna sütés (1) szauna (2) szénhidrát (1) szerelés (1) szilveszter (1) szimat (1) színház (6) szivattyú (1) Szlovákia (2) szobatiszta (1) szoktatás (1) sztrapacska (1) születésnap (3) tábor (1) takarítás (1) tánc (2) tánctanfolyam (1) tanítás (1) tápanyag (1) tápanyag kalkulátor (1) tapasztalat (2) tátra (2) tej (1) tejföl (3) teknős (1) telefon (1) templom (1) tengerecki pál (1) térdepel (1) tervek (1) tészta (3) tigris (1) Tisza (1) Tisza-tó (1) Tiszafüred (1) tojás (1) töltelék (1) töltött batyu (1) töltött gomba (1) töltött kelt tészta (1) törpe (1) torta (1) történet (1) tudod hogy nincs bocsánat (1) túra (11) túró (1) túrós sztrapacska (1) tüzelés (1) tv (1) uborka (1) ugatás (1) újév (1) ünnep (2) utazás (1) üzemlátogatás (2) vacsora (1) vadaspark (1) vadászat (1) vár (1) Városi bál (1) városnézés (1) város liget (1) vb (1) velence (4) vers (3) veszekedés (1) veszettség (1) vicces ajándék (1) videó (1) virsli (1) vőfély (1) wellness (1) yorki (17) yorku (1) zene (1) zokni (1) zöldség (2) zoo (1) zsír (2) Címkefelhő

Hétvégi kiruccanás Salgóbányán

2013.10.12. 08:55 bPityu

Július végén egy közös vacsin azon fogadtak a többiek, hogy akkor szeptember 20-án megyünk Salgóizére. A pontos helyet nem tudták megmondani. Annácska vállalta magára a szervezést, mivel ő már volt itt a családjával, illetve a frissen szerzett túravezetői jártasságát kihasználva szerettük volna élvezni a hétvégét.

Időközben kiderült a pontos helyszín: Salgóbánya. előny, hogy lehet vinni kutyát, így Nelli elhelyezése is megoldott :)

Indulás előtt a pontos létszámmal még volt némi kavar (Andiék jönnek-e), illetve, hogy mikor indulunk (Anitának céges piknik volt kilátásban, ami végül elmaradt).

Aztán nekivágtunk. Az útnak csak a vége volt érdekes, amikor is Salgótarjánba érve a GPS-en már látszott a cél mellettünk, de még volt 10km hátra. No igen, meg kell kerülni néhány hegyet. De milyeneket. Zúzunk a sötétben a szerpentines úton, mire egy éles kanyar után az út nem emelkedik, hanem kissé lejt. Nem kicsit lepődtem meg… Aztán volt olyan emelkedő, hogy kettesben alig bírt az autó felkapaszkodni rajta…

A következő probléma a faluba érve ért minket; eltűnt a GPS jel és nem volt térerő. Mi meg ott álltunk egy sötét kis utcában, hogy akkor hogyan tovább. Aztán szerencsére ez is megoldódott. Mint kiderült, ott álltunk a szállás előtt a jó címen, csak épp a bejárat a szomszédos utcából nyílt. Ahonnan jöttünk… :P Itt akadt fel először az autó alja…

A többiek már ott voltak, mert hamarabb indultak, mint mi. Kipakoltunk, majd főztünk virslit vacsira és jól beettünk. Ezután szerettük volna szomjunkat oltani egy kis borral, ám a házban nem volt dugóhúzó, mi meg nem hoztunk magunkkal. Na ekkor jöttek a barkács megoldások; facsavar + francia kulcs, fakanál,csavarhúzók, … Végül sikerült egy egész jó technikát kifejleszteni két csavarhúzó és egy fakanál segítségével. Csatinak pedig szóltunk, hogy ha jön másnap, mindenképpen hozzon dugóhúzót!

Az este folyamán beszélgettünk és játszottunk; volt terítéken Bang, csapkodós, pakoltunk a bőröndbe (almát, körtét, 2200Wos Elektrolux, porszívó pót porzsákot),…

Szombaton reggelire gombás rántotta készült, aminek elfogyasztása után elindultunk a hegyekbe túrázni. A cél a Somoskői vár volt. Az oda utat nem kapkodtuk el; nagyon kényelmes tempóban haladtunk. Útközben Nelli jó sok mindent megugatott és megszimatolt. Nagyon szép helyek vannak errefelé.

A vár a szlovák-magyar határon fekszik, túl sok érdekesség nincs benne, a belépő is olcsó (350Ft), ellenben szép kilátás nyílik a tetejéről. A torony tetején megebédeltünk, majd jött egy kis eső, ami elől a másik toronyba menekültünk.

A szlovák oldalon megnéztük a bazalt orgonát, ami egy igen lenyűgöző természeti képződmény.

A vissza utat már szaporábbra fogtuk, hogy még világosban hazaérjünk.

Visszaérve nekiláttunk a vacsora elkészítésének; rablóhús készült. Jó nagy tüzet raktunk, hogy legyen bőven parázs, amin majd megsül a kajcsi.

Az első adag nyársakat kb 90 percig sütöttük. Hiba volt. Eléggé megégtek. Volt amelyik elszenesedett az alufóliában… :S

A következő kört már csak 30 percig hagytuk fenn. Ezekben meg rágós maradt a hús…

Ezután ismét beszélgetés, iszogatás és játszás kezdődött, ami közben megérkezett Csati is, aki gyorsan behozta lemaradását minden tekintetben ;)

Vasárnap reggel Katiék és Andi korán reggel visszamentek Pestre. Mi Annáékkal elsétáltunk a Salgói várba. Ez jóval közelebb volt, mint az előző napi. A kilátás innen is rendkívüli.

Illetve felmentünk a Boszorkány sziklára is.

Megebédeltünk és elindultunk Haza. Anna még elvitte Csatit a Somoskői várba, mi pedig hazafelé vettük az irányt.

Nagyon jól éreztük magunkat, nagyon szép dolgokat láttunk. Megbeszéltük, hogy csinálunk még hasonló kiruccanásokat közösen.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.