Pityu napló

Címkék

abony (1) Afrika (1) airsoft (1) ajándék (2) alagút (1) alapanyag (1) állatorvos (3) alma (3) amarílisz (2) Anita (1) aportír (1) árvíz (1) ásás (2) átrium (1) auchan (1) autó (4) a cinege cipője (1) bab (2) babapiskóta (1) babfőzelék (1) bál (1) Balaton (4) ballagás (1) Bang (1) barátok (1) Barba negra (1) bazilika (1) bemutató (1) Bérmálás (1) bérmálkozás (1) bérmaszülő (1) bicikli (9) böjt (1) borsó (1) borsó leves (1) brownie (1) budapest (2) buék (1) buli (1) burger (1) busó (1) Busójárás (1) busz (2) chat (1) chip (1) citrom (1) copf (1) család (2) csárda (1) csilisbab (1) csirke (3) cukkini (1) Dagály (1) darál hús (1) darázs (1) datolya (1) dicséret (1) disznó (2) disznóvágás (1) disznó vágás (1) doboz (1) dugó (1) Duna (2) edzés (7) eger (1) Egy putnoki Afrikában (1) Eiffel torony (1) élet (15) első (6) engedély (1) érdekesség (5) eritrit (1) erkel (1) esküvő (6) esküvői vers (1) étel (1) étterem (1) expo (1) eye (1) faragott versike (1) farsang (2) fehérje (1) film (1) firenze (1) fog (2) főiskola (1) főtt rizs (1) fröccs (1) fürdés (1) futás (3) futóverseny (3) Gál László (1) gépház (1) Gömör expo (1) gondolat (1) grill (1) grillezés (1) gyalogos (1) gyerek (1) gyónás (1) gyöngyhagyma (4) gyümölcs (2) gyümölcstorta (2) habtejszín (1) hagyma (2) haj (1) hajvágás (1) hám (1) hamburger (1) házilag (1) hentes (1) híradó (1) (3) hobbi (1) hoki (2) hősök tere (1) hurka (1) hús (1) húsleves (1) hústorta (1) idézet (3) jakuzzi (1) játszótér (1) joghurt (1) jókai bablaves (1) kacsa (1) kacsasütő (1) kakas (1) kaláka (1) kalandpark (1) kalória (1) karácsony (1) Kassa (1) katasztrófa turista (1) kéktúra (3) kelt tészta (1) kenyérsütő (1) képek (1) kerékpár (7) kert (9) készétel (1) kifli (1) kirándulás (8) kiskutya (2) kismenyasszony (1) klíma (1) klíma szerelés (1) kőbánya (1) kolbász (4) kombinált (1) koncert (2) könyv (3) könyvajánló (1) közlekedés (2) közös képviselő (1) Krakkó (1) krumpli (3) kukorica (1) kutya (15) labda (2) legénybúcsú (3) lemondás (1) leves (1) Líbia (1) líceum (1) lindab (1) linkek (6) (1) Lóci óriás lesz (1) lóverseny (1) macska (1) madách (1) mák (3) makett (1) mákosguba (1) mandarin (1) manga (1) más nézőpont (1) Mátrix (1) medence (2) meggy (1) menyasszony (1) mikulás (1) mimennyi (1) Mimi (1) mindquest (1) mi mennyi (1) Mohács (1) mónika (1) móra (1) motor (1) movember (1) mozgás éjszakája (1) mozi (1) msn (1) munka (1) napi menü (1) nászajándék (1) négyoldalú reszelő (1) Nelli (16) nelli (1) német juhász (1) nokedli szaggató (1) normafa (1) nyakörv (1) nyaralás (2) nyeremény (1) nyílzápor (1) nyitott akadémia (1) nyugati (1) öcsi (1) ökörsütés (2) okosság (4) okt (1) olaszország (1) oltár (1) oltás (4) önkormányzat (1) opera (2) operettszínház (2) óriás (1) óriáskerék (1) öröm (1) orvieto (1) ősz (1) paleo (1) pálinka (2) panel (5) paprika (8) paprikás krumpli (1) Park (2) párolt rizs (1) parvo (1) pelenka (1) pelikán (1) peti (1) piac (1) pizza (3) pizzatészta (2) póráz (1) Poroszló (1) pünkösd (1) Putnok (5) putnok (1) Putnoki bál (1) QPA (1) rakott krumpli (1) rámen (1) rántás (1) rántott hús (1) recept (4) répa (1) retek (4) rétes (1) rizs (4) rizses csirke (1) rockoperett (1) rom (1) róma (1) római part (1) saláta (1) salgóbánya (1) salgótarján (1) saslik (1) schimán (1) séta (3) siker (1) Soltvadkert (2) Somoskő (1) sör (1) sorozat (1) spagetti (1) sport (2) superbowl (1) szabályzat (1) szakáll (1) szalonna (4) szalonnasütés (1) szalonna sütés (1) szauna (2) szénhidrát (1) szerelés (1) szilveszter (1) szimat (1) színház (6) szivattyú (1) Szlovákia (2) szobatiszta (1) szoktatás (1) sztrapacska (1) születésnap (3) tábor (1) takarítás (1) tánc (2) tánctanfolyam (1) tanítás (1) tápanyag (1) tápanyag kalkulátor (1) tapasztalat (2) tátra (2) tej (1) tejföl (3) teknős (1) telefon (1) templom (1) tengerecki pál (1) térdepel (1) tervek (1) tészta (3) tigris (1) Tisza (1) Tisza-tó (1) Tiszafüred (1) tojás (1) töltelék (1) töltött batyu (1) töltött gomba (1) töltött kelt tészta (1) törpe (1) torta (1) történet (1) tudod hogy nincs bocsánat (1) túra (11) túró (1) túrós sztrapacska (1) tüzelés (1) tv (1) uborka (1) ugatás (1) újév (1) ünnep (2) utazás (1) üzemlátogatás (2) vacsora (1) vadaspark (1) vadászat (1) vár (1) Városi bál (1) városnézés (1) város liget (1) vb (1) velence (4) vers (3) veszekedés (1) veszettség (1) vicces ajándék (1) videó (1) virsli (1) vőfély (1) wellness (1) yorki (17) yorku (1) zene (1) zokni (1) zöldség (2) zoo (1) zsír (2) Címkefelhő

Kerékpárral a Balaton körül - 1. nap

2014.06.13. 06:42 bPityu

Nagyjából 4 órányi alvás után ébredtem. Meleg volt és világos. Próbáltam még pihenni, de nem nagyon ment. Aztán kiültem a teraszra és néztem a hatalmas fákat, a szép virágokat és élveztem a látványt. Egy idő után neszezést hallottam; lent a srácok felébredtek és a reggelin szorgoskodtak. Rántotta készült, nem kis mennyiségben.

A zenés ébresztőre a többiek is felébredtek, így elköltöttük a finom reggelit, majd szépen rendbe vágtuk a kecót. Bini, Dénes, Dönci és én ezután felpattantunk a biciklikre és elindultunk Siófok felé. Ekkor már rendesen benne voltunk a délelőttben. Tűzött a nap. Hoztuk a húszas átlagot. Bő egy óra után megálltunk enni egy frozen yoghurtot; 150kcal, min. 15dkg. Nagyon finom volt. A kilátás pedig valami pazar; épp Tihannyal szemben voltunk. Az apátság szinte kéznyújtásnyira volt tőlük, ahogy ott álltunk a parton.

Útközben szólt a gettóblaster, melyre Dönci telefonja sugározta a mindenféle olyan muzsikát, melyet korábban sosem szerettem, ellenben most nagyon bejött; illett a tekeréshez. Sóstóra volt megbeszélve az ebéd és a találka Miskolccal, mivel itt van wakebord pálya. Kaptunk indulás előtt némi instrukciót, hogy hogyan találjuk majd meg. Majdnem össze is jött; csak 3kmrel mentünk túl :) Ami még különösen jó volt, hogy mi biciklivel hamarabb odaértünk, mint Miskolc kocsival. Így megcsodáltuk, hogy a pálya még nem üzemel... Aztán befutottak Miskolcék. Őket is letaglózta a látvány. Jobb híján elmentünk megebédelni. Jött a jó kis sajtos-tejfölös lángos, mellé 2-3as fröccs rizlingből.

A következő érdekesség Világosnál következett; itt egy elég rövid szakaszon igencsak magasra kell feltekerni egy meglehetősen keskeny úton. Az emelkedő tetején van az állomás, mellette egy kocsma, mely a látottak alapján elég jó forgalomnak örvend, lévén az összes bringás, aki lentről jött, betért ide felfrissülni. Kivéve minket. Mi megcsodáltuk a hihetetlen panorámát, majd meg is örökítettük kicsiny csapatunkat eme csoda előtt. Aztán irány tovább Füred felé. Az emelkedő még nem ért véget, így még magasabbra kapaszkodtunk. Innen be lehetett látni a Balaton egész keleti felét. Hihetetlen, leírhatatlan, gyönyörű. A lábaid alatt a mélyben a csodálatos kékes zöld víz, balra elnézve Tihany, jobbra a Balaton vége...

Kenesén szintén megálltunk egy kis pihenőre. Itt megettük az otthonról hozott meggyes-mákos sütim maradékát és leöblítettük egy kellemesen hűs 2-3as fröccsel, szintén rizlingből. Feltöltöttük a kulacsokat vízzel és indultunk tovább.

Ahogy haladtunk az északi part felé, egyre ismerősebb lett a táj; legénybúcsú, tavalyi EFOTT. Aztán jött a hely, ahol már jó volt a kocsi, mikor mentünk EFOTTra - igen, ott lett volna az autószerelő - majd ahogy haladtunk az út mentén, úgy elevenedtek fel a korábbi emlékek...

Alsóörsön Döncinek már nagyon hiányzott a cigi, így vettünk egy erős jobbost, követve a táblát, mely a dohányboltot jelölte. Igen ám, csak a 24-es szám nem az utca ezen végén volt, hanem a hegy tetején lévő végénél. Így szépen feltekertünk. Míg Dönci vásárolt, mi toltunk magunkba némi energiát.

Füred előtt Bini beüzemelte a térképet a telefonján, hogy megtaláljuk a kolit, ahol aznap este volt a szállásunk; jött is rögtön az istrukció; élesen jobbra. MOST! Aha, épp egy hét sávos út szélén voltunk, így beletelt némi időbe, mire lecsillapodott a forgalom. Átrongyoltunk a sávokon, aztán jött a vasúti átjáró, ahol épp egy terepjáró próbált átjutni, így feltartott kissé minket. Az érdekesebb része itt kezdődött a dolognak. Temető köznél balra. Befordultunk, mire egy majd olyan meredek rész jött szembe, mint világosnál. Mit volt mit tenni; feltekertünk. Aztán a hegy tetején ott várt minket a Szent Benedek kollégium, ami előtt Miskolc épp elkezdett kipakolni. Alaposan meg is lepődött, hogy már odaértünk. Hát még mikor megtudta, hogy elsőre odataláltunk :)

Miközben Miskolc és Bini felhordta a cuccokat, mi Dönci vezényletével lenyújtottunk. Szó mi szó, nem volt kellemes, de megérte.

Elfoglaltuk a szobáinkat; két személyes lány szobák lettek a hétvégére kiürítve. Gyors megszavaztuk, hogy Dönci alszik egyedül :P

Átvedlettünk fürdősbe, felpattantunk a biciklikre és immár ötösben legurultunk a partra fürödni egyet. Igen jól esett a hűs - 20 fokos - víz, majd a hideg zuhany.

Elő vacsora gyanánt ettünk az épp zárni készülő büfében egy hambit és toltunk mellé egy 2-3as fröccsöt illetve sört - kinek kinek ízlése szerint. Dénes bevállalós volt; ő pálinkázott is.

A parton elindultunk boltot keresni. Sikerült elég hamar találni, ahol is vettünk 3 liter rozét, meg 4,5 liter szódát estére, illetve némi hozzávalót a paprikás krumplihoz. Hátamra applikáltam az itókákat, aztán irány a hegy. Nem volt egy leányálom. Attól féltem, hogy szétszakad a táskám és odalesz a nedű. Szerencsére épségben felértünk.

A koliban bevettük magunkat a konyhába és nekiálltunk főzni. Én voltam a séf, a többiek a kukták. Közben iszogattuk a fröccsöket... Mikor már önjáróvá vált a főzés - már csak a krumpli főtt - elmentem körbenézni a telken. Volt még ott egy adag rómainak illetve germánnak öltözött hagyományőrző, egy csapat fiatal lányka - megvárod vagy leülöd kategória - illetve ígéretesnek tűnő gépezetek.

Elfogyasztottuk a vacsorát, majd kivonultunk a szabadba. Az egyik rómais sráccal szóba elegyedtünk. Mesélt jópofa dolgokat, meg érdeklődött a túránkról. Ő is szeretné a nyáron körbe tekerni a tavat...

Itt hangzott el egy másik srác szájából - aki épp sok lány próbált befűzni - az este mondata; A nem az nem nem, hanem még nem igen.

Aztán az egyik fa alatt vertünk tanyát, ahol beindult a lelkizés. Bennem meg már volt annyi, hogy ne hagyjam magam, mint máskor, így aztán kissé durvábbra sikeredett a dolog, mint máskor. Minden esetre itt is mindenki eléggé egy véleményen volt...

Fél kettőkor kerültünk ágyba. Nem kellett ringatni...

ss (2014-06-10 at 07.24.28).jpg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.